18 Ağustos 2007 Cumartesi

Gizli Yüzler - 1 Ercüment Kanlıca

Ercüment Kanlıca ismi size pek bir şey ifade etmiyor olabilir. Haluk Levent'in söylediği Ankara şarkısının söz ve müziği ona aitti. Ankara'da program yapan Devinim grubunun da bateristiydi aynı zamanda. Haluk Levent'in çıkışında pay sahibi olan şarkılardan biri olan Ankara, yıllarca Ankara barlarında çalınıp söylenirken, albümde yer almasıyla beraber bütün Türkiye'nin tanıdığı bir şarkı oldu. Ama kaç kişi albümün kartonetine bakıp bu şarkıyı kim yaptı diye merak etti acaba. Aynı grupta (Devinim) de bir de Burak Bora vardı. Onun bir şarkısıda da Haluk Levent'in "Mektup" albümünde yer aldı. Fakat Burak Bora daha şanslı (aslında şanssız mı demeliyiz) çıktı ve Prestij ailesine iltihak ederek bir albüm çıkarma imkanı buldu. Ama devamı gelmedi. Oysaki iyi bir Nazım Hikmet yorumuydu çıkış şarkısı. Lakin Prestijle beraber o da tarihe gömüldü. Biz aslında Ercüment Kanlıca'dan bahsediyorduk değil mi ? Burak Bora'yı nispeten tanıyorsunuz zaten. Ercüment Kanlıca iki sene Doğu Akdeniz üniversitesi'ne devam etti bu arada orada radyoda program yaptı, sonrasında ne yaptı, başka şarkılar besteledi mi, hala Ankara barlarında program yapmaya devam ediyor mu, ne oldu ne bitti, bilmiyorum ? Umarım bir yorum gelir, bir bu konuda haberler uçurur bize.Benim amacım bu satırları okuyan sizlere dinlediğiniz ve sevdiğiniz şarkıların gizli kahramanlarının adlarını kulaklarınıza iliştirmektir. Ercüment Kanlıca ile başladık, devam edeceğiz. Bu arada internetten bulduğum bir Ercüment Kanlıca fotoğrafıyla yazıyı bitirelim.

http://www.emu.edu.tr/~Radyodau/webs/fotoeski.html

7 yorum:

msoykan dedi ki...

sevgili Ercüment Kanlıca... muhteşem bir insan, çak iyi bir dost. onu yıllarca aradım ama hiçbir yerde bulamadım. yeni çıkan bütün albümlerin hemen hepsine baktım ondan bir iz yok. Onunla Kıbrıs'ta tanıştık, dost olduk, yaklaşık 2 buçuk yıl Rado Doğu Akdeniz'de bilikte çalıştık. en sonunda Mimarlık diplomasını aldı ve Türkiye'ye döndü. şu an nerde ne yapıyor bilemiyorum ama çok merak ediyorum. umarım herşey onun istediği gibi olmuştur. Çok sevdiğim dostum Ercüment Kanlıca'ya yer veren blogger.com'a sonsuz teşekkürler. umarım onun ne yaptığından haberdar olan birileri vardır. sevgi ve saygılarımla..

Mustafa Soykan

msoykan dedi ki...

mehaba, ben Ercüment Kanlıca'nın çok eski bir dostuyum. nu bilen ya da ne yaptığından haberdar olan varsa lütfen buraya bildirsin. onunla uzun yıllar Kıbrıs'ta Radyo Doğu Akdeniz'de birlikte çalıştık. mimar diplomasını alıp gittikten sonra bir daha haber alamadım. umarım sizin aracılığınızla yeniden buluşuruz. şimdiden teşekkürler. Mustafa Soykan.

birkadiningünlüğü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Kendisi mimar olarak degisik ulkelerde hizmet veriyor. Bir projede beraber calistik.

Unknown dedi ki...

Ben ercument kanlicanin kiziyim derin kanlica babam su an mimar antalyada calisiyor sarki artik yazmiyor daha bilgi isterseniz sorun

Unknown dedi ki...

Su an antalyadam mimarlik yapiyor

Unknown dedi ki...

Antalyada mimarlik yapiyor onun kiziyim derin kanlica